יומן המסע לבודפשט

3 ימים בבודפשט מזווית קולינרית בעיקר
מסע לבודפשט
אמרנו ניסע לסופש ארוך בעיר מזרח אירפאית, בתאם לזה היו הציפיות.. אבל.. ההפתעה הייתה גדולה.
ראשית העיר יפיפיה, הבניינין, הרחובות, נקיה, מסודרת ומאוד קל להסתדר בה,
שנית בעיר יש הרבה מאוד סטודנטים למקצועות הרפואה מכל העולם והעיר התאימה את עצמה לצעירים, בכל פינה פאבים, מסעדות, מסיבות, מסבירי פנים.. ממש כיף.
הפעם החלטנו לטוס לאוו קוסט עם תיק קטן, כמי טיפים בנושא הזה:
קחו תיק קטן וגמיש ( לא טרולי) עם דברים הכרחיים בלבד, כך לא תשלמו תוספת לכרטיס, חשוב עשות בוקינג מראש כי כל פעולה שנדרשת בשדה עולה כסף.|
הלוך אף אחד לא בודק אך בחזור בשדה בודקים שהתיק נכנס למסגרת ממש קטנה, כך שאם תסעו עם טרולי אין סיכוי שתצליחו להכניס אותו למקום המדידה וכל תיק  נוסף עולה לכל נוסע 25 יורו כיוון – חבל, סתם חבל.
תגיעו לשדה ביציאה יש מיניבס קטן בשם  MINI BUD סידור נהדר שלוקח אותכם למלון ובא לאסוף בחזור 3 שעות לפני הטיסה, השרות בתשלום אך עדיין משתלם יותר ממונית וחוסר הרבה כאב ראש.
אנחנו לקחנו ביום הראשון סיור בעברית עם מדריך חמוד שקוראים לו  Ofek Stern אפשר למצוא אותו בפייס בוק, יש מספר סיורים לבחירה, הסיור עולה 20 יורו לאדם ובעיני שווה שהוא בעיברית.
יש גם סיורים חינם באנגלית למי שרוצה,
אני מניחה שמי שנוסע לבודפשט יודע שהעיר מחולקת ל2 לשני צידי הדנובה – בודה ופשט( לא מתכוונת להרצות כי הבלוג מדבר על אוכל בעיקר)
לקחנו סיור לבודה שיה כייפי מאוד ובסופו הלכנו לקונדיטוריה עם קרם שניט שלטעמי היה הטעים ביותר שאכלתי מעולם, גם יותר מהקרמשניט בגרמניה

לידי ישנה מסעדה של ג'ימי אוליבר איטלקית, מחירים עממים וטעים מאוד – אני ממליצה
מסעדה נוספת של ג'ימי יש גם בצד השני בפשט ברובע היהודי במרכז הפאבים ליד ויקי ברצלונה.

בשאר היום טיילנו בצד הבודה, יש תערוכות, ארמון ובית הנשיא עם חילופי משמר, מאוד נעים להסתובב שם.
בערב היינו ברובע 7, הוא הרובע היהודי  – יש שם מתחם שלם של מסעדות ופאבים, איזור תוסס מאור ברחוב Dob U, מסעדת טפאסים שנקראת ויקי ברצלונה, מאוד מפורסמת
המסעדה נחמדה אם אתם רוצים להכנס לדריק ונשנושים, לארוחה ממש חבל על הכסף שלכם. המתחם עצמו צעיר ומדליק כדאי לבקר

בימי שבת ישנו משעה 10:00 עד 15:00 שוק נחלת בניימין באותו מקום – גם כן חמוד מאוד לבקר.
ביום השני טיילנו ברובע היהודי, בית הכנסת מהמם ובערב אכלנו במסעדה מקומית אותנטית שנקראת FRICI PAPA
גולש הונגרי מבקר מבושל בבישול ארוך ביין אדום וגולש עוף פפריקש עם בצקניות
שניהם טעימים אם שונים במקרמים שלהם מאוד.

חייבת לציין שחיפשתי הרבה גומבוץ שזה כופתאות ממולאות שזיפים ולא מצאתי בכלל.
ביום האחרון טיילנו בשור איכרים חמוד המתקיים כל יום ראשון במחתם פאב ברובע היהודי ולידו יש מתחם FOOD TRACK,
ליד הפאב/ מתחם שוק האיכרים ישנו מתחם FOOD TRUCKS חמוד מאוד גם הוא

אוכל רחוב בבודפשט ניתן למצוא בכל פינה החל משווארמה טעימה  ועד ספינג' מקומי שעליו ישנה גבינה מותכת או כל מיני תוספות אחרות שנקרא לאנגוס

לשוק המקורה לא הספקנו לצערי – כי הוא סגור בימי ראשון ונסגר ב 15:00 בשאר הימים – קצת פספסנו, ממליצה לכם לתכנן נכון ולא לפספס.
בכל פינה ישנן חנויות קטנות המציאות ירקות ופירות טריים כמו בכל אירופה.
ישנן גם מאפיות נהדרות של לחמים בכל רחבי העיר

קינוחים מקומיים:

עוגות ממולאות

וכמובן הקריוטוש המקומי שמתחיל ב 350 פורינט ומטפס גם ל2000 – ראו שלא יעבדו עליכם 🙂

סיכום עיר מהממת, צעירה, תוססת – ממליצה בחום לבקר

להדפסת המתכון:

אהבתם? זה הזמן לשתף את המתכון עם האוהבים שלך

יעל חננוביץ

יעל חננוביץ, בלוגרית אוכל ומפתחת מתכונים.

הצטרפו אליי ברשתות החברתיות

השאירו תגובה

קצת עליי

יעל חננוביץ, בלוגרית אוכל ומפתחת מתכונים.